txtMenuT.jpgtxtMenuB.jpgtxtAnkieta.jpg

O której godzinie Państwa zdaniem powinny być organizowane szkolne zebrania z rodzicami?

Pokaż wyniki
txtAnkietaB.jpg
Logo BIP
http://www.kunin.szkolnastrona.pl/index.php?p=new&idg=mg,23,61&id=396&action=show

Logopeda Szkolny

Jesteś tu: Strona główna » Logopeda szkolny » Logopeda Szkolny

Logopeda Szkolny

,,Jeśli chcemy zgłębiać prawdę o  świecie,  to zawsze musimy opierać się na mowie”

                                               Rudolf Steiner

Drodzy Rodzice!

Rozwój mowy jest  jedną z ważniejszych umiejętności, jaką zdobywa dziecko. Trwa on przez wiele lat i przebiega w indywidualnym tempie. Prawidłowa wymowa ma duże znaczenie w nauce czytania i pisania.

Bez względu na przyczynę wystąpienia zaburzeń mowy  należy podjąć jak najwcześniej działania terapeutyczne. Serdecznie zapraszamy do współpracy, ponieważ skuteczność i powodzenie terapii zależy w dużej mierze od Was,  Rodziców. 

Indywidualne konsultacje z logopedą: środa 10.05  -  11.05

Możliwość kontaktu on-line:    logopeda.szkolny@gmail.com

 

Kiedy szukać pomocy u logopedy?

  • Dziecko podczas artykulacji głosek  s, z, c, c, dz, sz, ż,  cz, dż, t, d, n wsuwa język między zęby lub ociera nim o wargę. W każdym wieku jest to wada, z której niestety się nie wyrasta. Im dłużej zwlekamy, tym bardziej wada się utrwala.
  • Zniekształca, zastępuje głoski innymi, nie znanymi w języku polskim, np. gardłowo wymawia głoskę r.
  • Nawykowo mówi przez nos.
  • Niepokojące są zmiany anatomiczne w budowie narządów mowy.
  • Dziecko wyraźnie jąka się (miewa częste blokady i uporczywie powtarza jakąś głoskę).
  • Zamienia  głoski dźwięczne na bezdźwięczne, np. d na t (zamiast data mówi tata), b na p (zamiast but mówi put ),  g na k (zamiast  guma mówi kuma ), w na f (zamiast woda mówi fota).
  • Po ukończeniu 4 roku życia dziecko wymawia głoski s, z, c, dz   jak  ś, ź, ć, dź.
  • Istnieją wątpliwości czy dziecko dobrze słyszy.
  • Mowa dziecka jest opóźniona, np. mowa dziecka 5-letniego jest na poziomie dziecka 2,5-letniego (nadal zdania proste, ubogie słownictwo).

Należy pamiętać, że:

  •  wady wymowy wcześnie wykryte o wiele łatwiej wyeliminować;
  • tylko regularne uczęszczanie na terapię logopedyczną i codzienne ćwiczenia w domu będą skutkowały poprawą wymowy;
  • prawidłowa wymowa ma duże znaczenie w rozwoju społecznym i emocjonalnym dziecka.